Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Måndagkväll

Av Christina - 17 oktober 2011 21:21

Idag kom Linas Matkasse www.linasmatkasse.se  igen. Var fjortonde dag levereras en matkasse med recept hem till vår dörr. Dessutom följde en heminredningstidning med denna gång. Ja, de har ju utlovat några överraskningar under hösten. Middagen idag var också en underbar överraskning - ajvargratäng med cashewnötssallad. Något man kanappast hade kommit på själv. Ingredienserna bestod bl.a av ajvar relish, broccoli, fänkål, matkorn och små vita bönor från Saltå Kvarn www.saltakvarn.se . Jag blir så glad av deras vackra förpackningar.   



 Maken tog sin första bastu hemma sen förra vintern. Är det dags nu igen alltså?

Mat
 
 
Ingen bild

Fredrik Kulle

17 oktober 2011 22:52

Klart det är dags igen, det vet du.

Christina

17 oktober 2011 23:43

Jaha!

 
Ingen bild

Eva

18 oktober 2011 12:52

Gillar ditt mönster i bakgrunden - det är så du! Snyggt!
p.s Kolla in Plus på torsdag kl. 21 i Kanal 1: "Mathias ställer Linas matkasse till svars för falska reklampåståenden." Ekonomnörden väntar med spänning på vad kilopriset på grönsakerna och köttfärsen i kassen egentligen landar på.
p.s.2: Kikade på Amanda Schulmans blogg för första gången. Receptet verkar vara massor med bilder på sig själv (ordentligt sminkad och stajlad förstås) och en länk på Alex blogg. You bet!

Christina

18 oktober 2011 16:32

Det blir spännande att se! Men du vet att vi gillar Linas. Vi kunde bjuda släkten på en härlig söndagsstek häromdagen.
Sen vill jag passa på att be Amanda om ursäkt, för det är ju en ganska mysig blogg egentligen. Jag kan säga att jag gillar hennes kök, även om jag inte hade tänkt prata så mycket heminredning här. Dessutom handlar ju min blogg inte om så mycket heller - än. Kul att du kikade in! Jag har som mål att skriva något varje dag. Ha det gott! C

 
Ingen bild

Anette

18 oktober 2011 20:42

Kul att du börjat blogga! Din blogg är redan upplagd bland "favoriter" på datorn. Jag gillar också Linas matkasse och håller med om att den innehåller en del underbara överraskningar men vem orkar med familjens protester? Tjejerna ropar i kör när det är dags för middag: "oh, nej det blir väl inte matkassen" och maken klagar över att den är för dyr och för tidskrävande att tillaga. Droppen kom sist det ringde på dörren och matkassen stod utanför. Äldsta dottern började gråta bara av att se matkassen komma.... Jag ger upp! Matkassen kommer avbeställas. Kramar i höstmörket från Anette

Christina

19 oktober 2011 09:50

Jag ser scenariot framför mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 29 oktober 2023 22:09

Av Christina - 22 juni 2023 15:57

Nu spenderar jag tid i och runt min kolonistuga vid älven här i Ljusdal. ...

Av Christina - 22 januari 2023 17:00

I Ljusdalstrakten

Av Christina - 13 december 2022 14:12

Här flyttade jag in i september!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Translation

Fotoutmaning

 

 

Instagram

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards