Alla inlägg under oktober 2011

Av Christina - 20 oktober 2011 07:15

Vi har just dragit igång ett FN-tema (FN-dag på måndag) här på skolan. Vi jobbar med olika delar av Barnkonventionen. Vi tittar bl.a på korta filmer om barns situation i olika länder. Filmerna berör t.ex. barnarbete och barnsoldater. Man ser att det går rakt in i barnen. Att se något som är verkligt och som de på något sätt kan relatera till, det engagerar. 

- Tänk, vad bra vi har det! utbrast en elev spontant.  



Av Christina - 19 oktober 2011 09:45

  

Jag ringde till expeditionen på min sons skola för att sjukanmäla honom (illamående) häromdagen. 

- Ja, när clementinerna kommer, är det dags för kräksjukan! hörde jag väldigt käckt i andra änden.

Som tur var hade inte clementinerna kommit till Willy´s än och sonen piggnade till väldigt fort. Jag trodde att clementiner var den där allra minsta lilla sorten, så vad heter den då?



 

Av Christina - 18 oktober 2011 07:15

Tack ni glada 20-åringar som arbetar i livsmedelsbutiker och som använder samma tilltal till alla:

- Tjaba! eller

- Tjena! Hur är läget!

oavsett ålder. 

Ny-niandet verkar tack och lov ha försvunnit.

- Äter ni här?

- Ja, det är ju bara jag, men jag tänkte äta här.


Det är likadant i klädbutiker. Ni tar fram samma typ av kläder till mig som till vem som helst. Frågar jag efter ett par smala svarta byxor, ja, då får jag ett par (väldigt) smala svarta byxor.


Jag gillar er!


Av Christina - 17 oktober 2011 21:21

Idag kom Linas Matkasse www.linasmatkasse.se  igen. Var fjortonde dag levereras en matkasse med recept hem till vår dörr. Dessutom följde en heminredningstidning med denna gång. Ja, de har ju utlovat några överraskningar under hösten. Middagen idag var också en underbar överraskning - ajvargratäng med cashewnötssallad. Något man kanappast hade kommit på själv. Ingredienserna bestod bl.a av ajvar relish, broccoli, fänkål, matkorn och små vita bönor från Saltå Kvarn www.saltakvarn.se . Jag blir så glad av deras vackra förpackningar.   



 Maken tog sin första bastu hemma sen förra vintern. Är det dags nu igen alltså?

Mat
Av Christina - 17 oktober 2011 07:15


Tack Josefina Wendel Carlsson för dina härliga bilder som piggar upp en måndagmorgon! www.finadesign.se 

Av Christina - 16 oktober 2011 09:37


så skulle det vara om den japanska kawaii-stilen (=gullig).

Ja, den är kanske gullig ...

Av Christina - 16 oktober 2011 08:44

 
Av Christina - 16 oktober 2011 08:40

                  

 "Svär icke! Att svära är bevis på bristande kultur och bildning."

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Translation

Fotoutmaning

 

 

Instagram

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards