Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Snooze ZZZ

Av Christina - 28 november 2011 19:05

Kl. 6.20 varje vardagmorgon vaknar jag till "House of the rising sun" med U2 och Green Day,

spelad på min mobil. Jag trycker direkt på snoozeknappen och somnar om. Efter nio minuter

ringer det igen. Då går jag i bästa fall upp.


Snoozeintervallerna på olika klockor/mobiler ska tydligen variera mellan 5-9 minuter. Varför då?

Jo, i eftermiddags berättade de i Humorhimlen i P3 att det är noga uträknat. Eftersom vi som ställer

klockan på 6.20 varje morgon har olika snoozeintervaller, så kommer vi utanför dörren vid olika

tidpunkter och slipper på så sätt trängas på gatorna. Bra, va? ZZZ

 
 
Ingen bild

Andreas

17 december 2011 09:17

Hej Kusin Vitamin! Äntligen har jag tittan in! Som jag sa när vi sågs senast är jag inte någon bloggoman, förmodligen snarare motsatsen, men sannolikheten att jag kommer börja följa din blogg är nu betydligt större när jag sett att jag främst kommer få se alla dina fina bilder och INTE mängder av långa ordvridningar. För det säger mig min förutfattade mening att andra bloggar gör. Ordvridningar har jag i och för sig inget emot, särskilt om de är finurliga - och det tror jag mig veta att dina skulle vara - men det tar tid att läsa och den tiden lägger jag hellre IRL. Och med ditt bildspråk säger verkligen en bild mer än tusen ord och dessutom blixtsnabbt! Alltså: Kul att TITTA på din blogg, utan att behöva läsa så infernaliskt mycket!

Christina

17 december 2011 16:33

Hej! Det var nog meningen också, att det ska vara kort och gott. Jag vill ha en blogg som man gärna vill krypa in i. Välkommen!

 
Ingen bild

Andreas

17 december 2011 09:24

Oj, nu kom jag ihåg varför min första kommentar til din blogg hamnade just under ett inlägg från den 28:e november. Jo, för att annan förklaring, kanhända mer vetenskaplig, till snoozeintervallernas längd, är att de ska vara kortare än 10 minuter, annars riskerar man att hinna falla tillbaks i djupsömn igen och det blir (ännu) mer trögt att vältra sig ur sängen. Fast trängselförklaringen var roligare!

Christina

17 december 2011 16:35

Jo, jag tyckte också att den var ganska kul när jag hörde den. Allt gott till er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 29 oktober 2023 22:09

Av Christina - 22 juni 2023 15:57

Nu spenderar jag tid i och runt min kolonistuga vid älven här i Ljusdal. ...

Av Christina - 22 januari 2023 17:00

I Ljusdalstrakten

Av Christina - 13 december 2022 14:12

Här flyttade jag in i september!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Translation

Fotoutmaning

 

 

Instagram

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards