Alla inlägg under november 2011

Av Christina - 17 november 2011 07:00


Senare idag är det äntligen dags för mig och två kvinnliga släktingar att åka iväg på Ladies' Spa på Sandvik Gård mitt ute i skogen mellan Norrköping och Katrineholm. Vi anländer ikväll, sätter oss i bubbelpoolen och blir sedan serverade en trerättersmiddag, inte i bubbelpoolen, men ändå. Vi åker hem på söndag eftermiddag. Följ med på min rapport från insidan om vad som står på programmet!

Av Christina - 16 november 2011 06:30


Idag är det officiella "kultdagen" för mig och en gammal god vän. Kult kan betyda att dyrka och denna dag vigdes åt vår musikdyrkan. Den 16 november 1984 var vi på vår första stora konsert - Depeche Mode i lilla Eriksdalshallen. Året efter -samma datum - gick vi på gratiskonsert med DiLeva och Chriss99 i Kilen, Kulturhuset. Det här är en minnesvärd dag i musikens tecken. 


Här är en bild på Depeche Mode som de såg ut på den tiden. Är det någon som vet vad som hände med Chriss99?


 

Av Christina - 15 november 2011 07:45


Om jag bara fick välja ett plagg att använda, så skulle det vara en sjal. Jag älskar sjalar! De är vackra och väldigt användbara. Här ovan ser ni några av mina sjalar som har ockuperat hallen. Jag går aldrig ut såhär års utan halsduk eller sjal. känner jag mig naken. 

Av Christina - 14 november 2011 18:47

  


  Det blev juli som vann månadsomröstningen. Grattis juli!

Kolla in min nya omröstning om julklappar - här nedan till höger.



Av Christina - 13 november 2011 13:27


Jag svängde förbi en vacker och inspirerande utställning idag när jag hade lämnat sonen på badminton.


 

         

Av Christina - 12 november 2011 22:21



Hej! Det är Christinas dotter som har skrivit det här inlägget! Igår så köpte mamma ett pysselpaket där man kunde lära sig att virka amigurumis (virkade mjukdjur). Jag har länge velat lära mig att virka såna, så då köpte mamma det paketet. Men här kommer det knasiga: det var från 6 år och det var rätt komplicerat, tyckte mamma! Jag tycker att det borde vara minst från 8 år!>:( Men med lite tålamod lyckades hon virka en gullig liten flugsvamp åt mig, med hjälp av instruktionerna! Fast hon gjorde inte HELT efter instruktionerna... Någon gång så kanske hon lägger upp en bild på den :) Puss och kram från mig!

PS. Mamma kan inte uttala "amigurumi"....Så jag rättar henne typ varje gång hon försöker säga det!

Av Christina - 11 november 2011 21:57


Tips på ett par trevliga städer att besöka i helgen!



Lissabon


   

   

 

Riga


   

   

Av Christina - 10 november 2011 22:15


Snart är det fredag. Då kanske man kan ta sig en öl. Här är några sorter som vi gillar här hemma. De går under benämningen "finöl". Det var en av de trevligaste sakerna med att börja arbeta (och inte vara student längre), att man kunde gå direkt till "finölshyllan" på Systembolaget. Newcastle är min favorit. Jag smakade den för första gången på en mycket gammal pub i Salisbury, södra England. Trevlig fredag!

 
Mat

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Translation

Fotoutmaning

 

 

Instagram

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards