Alla inlägg under december 2011

Av Christina - 11 december 2011 11:15


... och gräset är grönt. Idag hinner vi räfsa undan höstlöven innan vi åker på en annan kusins

julkonsert i Berwaldhallen. Glad och god tredje advent!


   

  

Av Christina - 10 december 2011 21:53

Idag har vi varit och lyssnat på barnens skönsjungande kusiner. Deras skola höll en

julkonsert i en kyrka i stan. Vi såg då denna nymodighet:


 


Ja, betala kollekt med ditt kort. Antingen ligger de i framkant eller så var det

väldigt länge sen jag var i kyrkan.


       

Av Christina - 9 december 2011 21:10

 


Min blogg har blivit lite av en fotosida på sistone. Det kan vara så när man jobbar som språklärare, 

att man blir så trött på ord. En blogg med träffsäkra ord är den som Linda K skriver. Hon måste ha en

specialdesignad bloggarhjärna för att kunna vinkla tillvaron med ord på det sättet.


Nu skriver min dotter om sin favoritblogg:

Den heter Glutenfritt liv. Inte för att jag är glutenintolerant, men att baka är kul. Jag blir

inspirerad av den sidan.  


 Skönt med uteblivet snöoväder, åtminstone i Stockholm. Idag har vi Annor namnsdag!

I helgen väntar två julkonserter. Trevligt!

Av Christina - 8 december 2011 21:19

 


"Klang, min vackra bjällra i den sena kväll!

Spring min raska fåle över mo och fjäll!

Hemåt ila vi med vindens snabba fart.

Där så vila vi i mjuka armar snart

och vår lycka ingen må förtycka.

Alla kvällens norrsken flämta där i skyn,

alla sälla minnen skymta för min syn"


Denna visa sjunger skolans Luciakör i år. Älskad och hatad av eleverna.

Den gör i allafall mig glad!


Av Christina - 7 december 2011 18:26


             

           

         

                  

                                             


Nu blir det mitt sista Visbyinlägg för den här gången. Jag måste bara skriva om söndagens fikaställe.

Min moster och hennes man kom och hämtade oss. Vi åkte till ett ställe strax söder om Visby, nämligen

Leva. Där fanns jättegott fika (och annan mat förstås), handelsbod, marknad, m.m. Gå in på länken och

låt dig inspireras! 

Av Christina - 6 december 2011 16:15

    

   

   


Fler Visbybilder! På söndagen var vi bl.a inne på Kränku och botaniserade bland deras tesorter,

samt stiftade närmare bekantskap med ringmuren.

Av Christina - 5 december 2011 21:07

 

   

   


Lördagen tillbringades i Visby stad. Fönstershopping och inspiration. De smala gränderna erbjöd ett

visst skydd mot den blåst som levde vid havet. Härligt att sedan fira moster med mycket smaklig

brunch på Wisby Hotell, tillsammans med övrig släkt. Ja, må hon leva! 

Av Christina - 4 december 2011 09:15


Varför passar ekorren så bra som detektiv?


(Svar under bilden)


 


Svar: Ekorren är så bra på att knäcka nötter.


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Translation

Fotoutmaning

 

 

Instagram

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards