Alla inlägg under januari 2012

Av Christina - 23 januari 2012 22:00

 

Just nu håller jag på att fila på ett starta eget-koncept kring foto.

Jag berättar mer så småningom.

Om jag ska registrera enskild firma,

vad skulle då vara ett passande namn för min verksamhet?

Skulle det kunna vara real2real?


  


Kanske snart på vykort?



Av Christina - 22 januari 2012 17:39

 


Dagens fynd: Fina snögubbar nere på Mörtsjön.

På vägen hem fick jag syn på en annan glad gubbe som gungade i parken!


Jag önskar dig en bra kväll och vecka!


   

 
Av Christina - 21 januari 2012 12:17


Jag gillar vinterträd. Okomplicerade utan sitt lövverk. Vi har egentligen alldeles för många träd i vår lilla trädgård.

De är ljuvliga, men stjäl mycket ljus på sommaren. Så frågan är: Ska något bort? Å andra sidan är de ju

fantastiska under sin nakna period och denna är lååång. 


Vi har en vän som har hjälp oss att hålla ordning på/beskära träden. Bl.a skulle han ta sig an vårt plommonträd.

Men se det hade någon annan fixat i veckan! Vårt lokala trädgårdsföretag såg fel i sina listor, åkte till oss när vi

var på jobb och skola och beskar två träd. De gjorde visserligen ett bra jobb, men det var inget vi hade beställt

eller tänker betala för.


Ha det gott!      

Av Christina - 20 januari 2012 17:59

 

   


I morgon åker maken iväg till italienska Alperna i en vecka. Ha det så trevligt!


     


        Glöm nu inte att rösta på din favoritklänning 

       här till höger! uppmanar Emelie 


         Ha en trevlig helg! 

  

       

Idrott · Mat
Av Christina - 19 januari 2012 20:09


Om du åker ut till Vaxholm för att köpa konst av Lena Linderholm, så ta en titt på

hennes dotter Emilias alster. Värmande i vinterkylan.


 

                        "Mot solen"                                                "Innesluten i det varma"






Av Christina - 18 januari 2012 10:59


 

Det kom ett brev med en hel del foton. Jag har en släkting i Kanada som ger sig ut på de mest fantastiska

äventyr. Hon har varit i Sverige ett par gånger och varje jul får jag ett långt brev om allt som hänt under året.

För ett par år sedan var hon på semester i Kroatien. Hon befann sig i en hamnstad och gick på kvällen ner

för att titta på segelbåtarna. (Hon har alltid önskat sig en egen segelbåt.) Där ser hon en båt med en

kanadensisk flagga. Mannen som äger båten är från samma stad i Kanada som min släkting och han har

seglat ända därifrån. Väl hemma söker mannen upp henne och idag är de gifta! Just nu seglar de utanför

Mexiko. De flyger snart hem och återkommer sen till båten för att segla runt i Stilla Havet. Härligt!



Av Christina - 17 januari 2012 19:44

 


Livet är som en spegel.

Allting blir vackrare när du ler.


Det är de som inte hör musiken som tror

att dansarna är galna.


När du hjälper en annan uppför berget,

bestiger du det samtidigt själv.


Ur boken "Det är aldrig kört!"



Av Christina - 16 januari 2012 18:45


 1    2    3    4   


 5    6     7   8 


9  10    11         


Hej! 

Var med i min omröstning och rösta om vilken design du gillar mest.

Själva omröstningen finns till höger.

/Emelie, Christinas dotter.

PS.För varje gång jag gästbloggar får jag tio kronor!   



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Translation

Fotoutmaning

 

 

Instagram

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards