Alla inlägg under februari 2012

Av Christina - 10 februari 2012 23:52


 


Dottern har varit på Pokémonkväll. De är några i klassen som träffas och byter

kort med figurer typ den ovanstående. Killen som höll i träffen har över 1000 kort.

Min dotter har 30. Hon kom hem glad och nöjd i allafall.


Nu väntar en helg med en hel del umgänge och rättning av Nationella Prov.




Av Christina - 9 februari 2012 16:35


Vi har idag haft en givande dag på Etnografiska muséet tillsammans

med våra skolklasser. Vi fick bl.a lära oss mer om ursprungsbefolkningar.

Dagens höjdpunkt var den tipi (indiantält) som stod uppställd på muséet.

Vi ska se om det går att ordna en sådan till vår innergård här

på skolan. Det vore väl något?




Av Christina - 8 februari 2012 22:15

 


Bilden är från förra vintern på Funäsdalsberget.


Här hemma virvlar nu små fina flingor omkring i luften.


Varm i kropp och själ tog jag nyss en skön

promenad hem från en gammal kollega.

Hon hade lyckats samla ihop flera av oss

som jobbade ihop för fem år sedan.

Mycket trevligt!

Godnatt!



Av Christina - 7 februari 2012 07:15

 

                         

Stopping By Woods on a Snowy Evening
 
Whose woods these are I think I know.
His house is in the village though;
He will not see me stopping here
To watch his woods fill up with snow.

My little horse must think it queer
To stop without a farmhouse near
Between the woods and frozen lake
The darkest evening of the year.


He gives his harness bells a shake
To ask if there is some mistake.
The only other sound's the sweep
Of easy wind and downy flake.


The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
And miles to go before I sleep,
And miles to go before I sleep.

 

 


Underbar dikt av amerikanske poeten Robert Frost (1874-1963).

Vi läste en del av honom i engelskkursen på universitetet.

Min vinterpromenad fick mig att tänka på honom.






Av Christina - 6 februari 2012 07:15

 


Jag vill lära mig att dansa flamenco och så vill jag åka till New York!

Härligt att ha det kvar!




 


Av Christina - 5 februari 2012 09:30

 


Jag tar en hel del bilder på träd. Jag gillar dem.

De står där de står, ärliga och pålitliga,

men överraskande och föränderliga.


 

Av Christina - 4 februari 2012 22:28

 


Under eftermiddagen var jag i Berwaldhallen och lyssnade till konsert med Ola Salo, sångare i The Ark.

Han uppträdde tillsammans med Sveriges Radios Symfoniorkester. Bl.a framfördes sångtexten här ovan,

den till en av mina favoriter "It takes a fool to remain sane".

Av Christina - 3 februari 2012 21:42

   

   


           Förra helgens härliga isstenar. Ha det gott! 

 

 




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Translation

Fotoutmaning

 

 

Instagram

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards