Alla inlägg under maj 2012

Av Christina - 19 maj 2012 23:45


                                      



Jag blev så sugen på att köpa en läcker hatt!

Kanske är det för att jag såg ett reportage om

en modist på Nyhetsmorgon. Jag har dock ganska

lite användning för en hatt just nu. Ingen som kan

anordna ett bröllop, dop eller annan tillställning

där hatt kan passa?


  

                       


En annan sak som jag blev väldigt glad över är att jag fick

reda på att Miss Li (Linda från Borlänge) ska vara med i

årets upplaga av "Så mycket bättre". Det blir kalasbra!


God natt!



Av Christina - 18 maj 2012 12:15

  




 

Jag fastnade framför filmen om Gandhi igår.

Mycket bra där!


Jag googlade fram några Gandhicitat:


     

Det finns mer i livet än att öka farten.

Den omtanke som visas idag, kan bära frukt i morgon.

Styrka kommer inte från fysisk styrka.Den kommer från en okuvlig vilja.

Frihet är inte värt att ha om den inte inkluderar friheten att göra misstag.


Lär som om du skulle leva för evigt. Lev som om du skulle dö i morgon.




 



 





Av Christina - 17 maj 2012 00:08


...today or maybe yesterday.


Jag hann inte fota något i tisdags. Dagen gick för fort.

Fullt med lektioner och så höll vi föräldramöte på kvällen.

På vägen hem lyckades jag i allafall fota en fet solnedgång.



  



Igår var jag inne med skolklasser på Medeltidsmuséet.

Vem glömde förresten sitt äpple där utanför?

Observera vattenmålningen vi passerade vid

Sergels Torg. Nu stundar en helg med lite vila.


    



Av Christina - 14 maj 2012 21:02


 


Ta med din kamera i morgon!


Under en vanlig dag kommer människor världen över att

dokumentera sin vardag. Bilderna kommer att bevaras till

kommande generationer och visas på nätet. Tusen bilder

kommer att väljas ut till en bok och utställningar på Kulturhuset

i Stockholm. Var med och skriv historia den 15 maj!


Läs mer på www.aday.org


Av Christina - 13 maj 2012 20:16


Tack älskade ungar för era fina insatser idag!

Dottern stod för fartfylld dansuppvisning på Laisings vårshow.

Sonen har städat ur hela sitt rum på sådant han inte använder längre.


Här är några bilder från dagens uppvisning! 


 

 

 

 

      

Av Christina - 12 maj 2012 19:07


Idag har dottern och jag haft en heldag på stan,

tillsammans med andra delar av släkten.

Vi har fått lyssna till kusinernas framträdanden på

deras musikskola. Härligt!


stock vector : Music instruments



Brunch mellan deras framträdanden intogs på Bouqeria

i Mood Gallerian. Mycket gott!


Här hemma grillar nu maken och sonen med vänner,

men vi är fortfarande mätta efter vårt restaurangbesök.


I morgon är det dags för dotterns dansuppträdande.

Då brukar olika grupper uppträda med ösiga nummer.


Här är några bilder från tidigare år.


 




   


   


Go´kväll!



Barn · Idrott · Musik
Av Christina - 11 maj 2012 22:39

 


Somewhere over the rainbow

way up high, in the land that I heard of

once in a lullaby.
Somewhere over the rainbow

skies are blue and the dreams

that you dare to dream really do come true.
Someday I'll wish upon a star

and wake up where the clouds are far behind me.

Where troubles melt like lemon drops

away above the chimney tops,

that's where you'll find me.


Det är så fantastiskt när regnbågen uppenbarar sig!

 

Trevlig helg!

 

 




Foto · Musik
Av Christina - 9 maj 2012 20:26




Det är inte jag som har tagit de här underbara bilderna.

De finns på bloggen Call me cupcake, där

Linda Lomelino (här ovan) bakar och fotar.


Det var ett reportage om henne i Dagens Nyheter i helgen.

Hon har också synts på teve. Jag är ingen stor fantast av cupcakes,

men här blir man ju verkligen sugen!




  

Mat

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Translation

Fotoutmaning

 

 

Instagram

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards