Alla inlägg under maj 2012

Av Christina - 8 maj 2012 21:31


                                                  


                                                

Jag sitter och rättar elevernas Nationella Prov i engelska.

Det har gått väldigt bra för de flesta. Extra glad blev jag för

en elevs räkning. Jag ringde hem på en gång och sa att hon

hade klarat provet. Jubelrop där hemma! Härligt!


Nu ska jag bara fixa lite kaffe, ringa ett par samtal och så

rätta vidare. Håll till godo med gårdagens Mörtsjöbilder.

Ha det gott!

                                                  


                                          


   

Av Christina - 7 maj 2012 21:39


Hoppas mina engelskelever har gått och lagt sig nu, för i morgon är det

Nationellt Prov i engelska. När det gäller att skriva texter har man som lärare

bedömningsmallar till sin hjälp. Där finns exempel på godkända och icke

godkända elevtexter. Jag hoppas att mina elever lyckas hitta orden, så det inte

blir som i "I was with the timemaskinen. I trick on the knapp

and sen was that 2111."


Det är trevligt att undervisa i engelska. En del tycker att det är svårt, men alla

vill verkligen lära sig språket. De ser den omedelbara nyttan av det.

Det är tuffare för de moderna språken i skolan (tyska, franska och spanska).

Många hoppar av och ser inte nyttan med att lära sig ett till språk.


Det finns dock ett språk som efterfrågas mer och mer. På flera håll ser jag att

skolorna söker lärare i japanska. Mina barn skulle hoppa på det direkt!







Av Christina - 5 maj 2012 20:15

   


Äntligen har tulpanerna slagit ut, d.v.s de som inte


har blivit uppätna av rådjur.



 

Äntligen har longboarden som sonen


beställt anlänt.



  


Äntligen har vi blivit av med stora pinnhögen


efter vårens trädbeskärning.


Vi hade städdag i området, så en stor container

att slänga trädgårdsavfall i hade ställts upp.




(Google-bild)


Och så är det orienteringens 10-mila den här helgen.


Det var länge sen jag var med, men jag gillar att lyssna

på sändningarna om man lyckas få tag på något.


Jag var ett tag med i en klubb som hade till uppgift

att vakta kontrollerna ute i skogen. Så där befann man sig i

sovsäck under någon gran i gott sällskap av klubbkompis.

Vi fikade, lyssnade på musik och följde tävlingarna.


Ha en mysig kväll och helg!




Av Christina - 3 maj 2012 18:02

     


Ja, det var makalöst vackert när vi bara skulla ta en liten promenad igår kväll...


Dagen idag har varit solig och härlig med en mycket bra utflykt till Armémuseum

med skolklassen. Man hinner umgås på ett annat sätt när man lämnar skolan.


Väl hemma hade jag och dottern fått våra böcker från bokklubben.

"Skissa mode" till henne och "Lakrits - en kärleksförklaring i svart" till mig.


(Google-bild)



Sonen väntar fortfarande otåligt på longboarden vi har beställt.


Nu väntar "enkel korvpanna med kronärtskockspappardelle" (!).


Ha det gott!

 

 

(Google-bild)



Av Christina - 1 maj 2012 01:10


Jag höll ett litet föredrag för mina kollegor på

skolan idag. Det handlade om hur man arbetar

maximalt språkutvecklande i alla ämnen.

   Det är alltid uppskattat när man delar med sig. 

    Sen har jag ju helt underbara kollegor också.  


      Nu raggmunk och sen ut i den ljumma kvällen.... 





Av Christina - 1 maj 2012 00:45

       



Jag fick ju ett väldigt roligt uppdrag, nämligen att

ta några bilder på bandet Charcoal. Av 350 bilder blev det

84 kvar. Några av dessa finns att beskåda på deras

Facebooksida. Sov gott allihop!

    


Foto · Musik

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Translation

Fotoutmaning

 

 

Instagram

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards