Alla inlägg under april 2012

Av Christina - 30 april 2012 12:11

     



 Här ovan är ett par bilder från förra årets firande här i vårt område.

Ikväll blir det korvgrillning med grannarna och så iväg

genom skogen till Valborgsmässoelden.


Jag är väldigt glad över min lediga dag idag. (Vi har redan jobbat in den

på min skola.) Dottern och jag ska iväg och handla några saker till

hennes rum. Och så den där hamburgerpressen som

maken bara måste ha.


Hoppas du får en fin kväll!



 
Av Christina - 28 april 2012 22:45

  


I morgon ska jag följa med ut till repet med nya bandet Charcoal och

försöka fånga deras själ på foto. Roligt! Jag håller på att samla idéer.

Här ovanför är bandet U2 på en klassisk bild av Anton Corbijn.


 




Foto · Musik

Ute

Av Christina - 28 april 2012 12:09

   



Jag var ute och åt med kompisar igår kväll.

På vägen passerade jag körsbärsträden i

Kungsträdgården. Mycket folk. En lyckad kväll!


Kärlek är när man kommer hem och dottern

har sparat en lakritsbåt från skoldiscots godisregn...


    


Ha en bra lördag!



Av Christina - 26 april 2012 20:28



 


Det är min papperstokiga dotter som har vikt de här tulpanerna,

som också var med i ett tidigare inlägg.


Vi har origamigrejer överallt.


   


Hennes nya projekt är att göra 3D-origami,

som de här! (Hittade på Google)


   


Men som sagt, huset är redan fullt av papper.

Idag kom hon hem med det här från fritids!

Det är ett zoo med fantasidjur.


   


Ha det gott! 

 

 

  

Barn · Konst
Av Christina - 24 april 2012 21:23


En liten promenad ner till favoritsjön.



Av Christina - 24 april 2012 15:56



i vår trädgård!








Av Christina - 23 april 2012 22:30


Jag ska bara lägga upp ett par bilder till från

påsklovet i fjällen. Där var våren också på gång.

Vattnet i Ljusnan hade brutit igenom.

Det blir ett speciellt guldblänk i vattnet där.



  


  



Nu på kvällen tog jag en promenad där jag passerade vår sjö.

Det är som en minimeditation varje gång man ställer sig vid den.

Någon tyckte att man kunde ta med sig en hängmatta och ta en

tupplur där. Ja, sjön är ganska fridfull och inspirerande...


 

Av Christina - 22 april 2012 16:44



Det har varit en del regn här idag. Jag har trots det varit ute i två omgångar och

sprungit medan barnen har varit på sina träningar. I augusti ska jag springa Midnattsloppet i Stockholm (1 mil). Det känns som ett bra och realistiskt mål.


Jag sprang förbi båtuppläggningsplatsen, där det var öde i december.


  


Nu var där full fart och mycket trafik.

Rena Sveavägen/Kungsgatan.


Jag sprang förbi den steniga stranden, där jag fotade

is i vintras. Där var grått, men ändå vackert på något vis.


  


Jag har blivit väldigt inspirerad av att fota snö och is.


  


Men jag tänkte att det blir nog en bra fotovår snart

i allafall! Nu är det dags att göra söndagsstek.

Ja, faktiskt! Stekt fläskkarré med ugnsrostad potatis

och sötsyrlig dressing (från Linas Matkasse).


Jag önskar er en skön kväll

och en bra början på veckan!


  



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Translation

Fotoutmaning

 

 

Instagram

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards