Alla inlägg under november 2011

Av Christina - 30 november 2011 19:45

 

Snygga tekannor? Nej ,det är färgglada kettlebells för träning på Friskis & Svettis. Dock inget nytt påfund. De användes tydligen för träning i Ryssland redan för 100 år sedan. Jag är inte bekant med dessa. Jag använder mitt träningskort till att dansa (Fuego), köra vanlig styrketräning och att (men nu var det länge sen) gå på vanliga hederliga medelpass.




     Julfint på gymet. 

Av Christina - 29 november 2011 17:45

Det sprutar ut japanska uttryck ur min 11-åriga dotters mun. I somras var det yasuragi. Sen kom origami, kawaii, amigurumi och nu hookey. Vad är hookey? Det är lite som att väva med en virknål.


Vi skulle hem till mina föräldrar på middag.

- Tror du att mormor har något tyg? undrade dottern som ville fortsätta med sin hookey.

Om hon har ......


   

   

   



Av Christina - 28 november 2011 19:05

Kl. 6.20 varje vardagmorgon vaknar jag till "House of the rising sun" med U2 och Green Day,

spelad på min mobil. Jag trycker direkt på snoozeknappen och somnar om. Efter nio minuter

ringer det igen. Då går jag i bästa fall upp.


Snoozeintervallerna på olika klockor/mobiler ska tydligen variera mellan 5-9 minuter. Varför då?

Jo, i eftermiddags berättade de i Humorhimlen i P3 att det är noga uträknat. Eftersom vi som ställer

klockan på 6.20 varje morgon har olika snoozeintervaller, så kommer vi utanför dörren vid olika

tidpunkter och slipper på så sätt trängas på gatorna. Bra, va? ZZZ

Av Christina - 27 november 2011 00:00


Nu har gamla halmstjärnan åkt upp. Jag önskar dig en skön söndag!


 


Skönt med det milda vädret vi har just nu, men vackert med snö .... 

Av Christina - 26 november 2011 20:20


Idag vaknade jag av sång och solsken. Skönt att fylla år en helg!

Sedan iväg till dansträning, lite shopping och fika hemma.

Har haft kontakt via telefon och Facebook med släkt osch vänner.

Middag och nu E-type i "Så mycket bättre". Vem gillar inte E-type?

Snart glögg och filmtajm med "Hur många lingon finns det i världen?".

En bra dag, helt enkelt!


Av Christina - 25 november 2011 22:45


 


Det finns en bok med afrikanska dilemmasagor, en bok som jag har använt massor i min undervisning.

Här har ni lite att resonera kring i helgen.


Gott minne


Det var regntid. Två bröder gick mot sin åker för att så hirssäd. Den äldste gick först. Sedan kom den yngste. Han bar en korg med utsäde på sitt huvud. Medan de gick där på stigen, stannade den yngste plötsligt och sa:

- Det är sött!

Därefter fortsatte bröderna till åkern. De sådde sina hirskorn. Dagar och veckor gick, säden växte, de vattnade åkern, de skötte om säden och så småningom var det skördetid. De skördade sin säd. Så kom torrtiden. Åter blev det regntid. Och en dag gick bröderna åter mot sin åker för att så hirs. De passerade den plats, där den yngste hade stannat förra året. Då frågade den äldste:

- Vad?

- Honung! svarade den yngste.

Vem av de två bröderna hade det bästa minnet? Han som frågade "vad" eller han som svarade "honung"?  


Ur "Regnbågens fånge" av Janne Lundström

Av Christina - 25 november 2011 20:55

Dags att suga ut det sista ur kortet på Friskis och Svettis. Morgondagen bjuder på Fuego, ett danspass som är

"lekfullt, fritt och inte kräver någon exakthet. Stilarna är Salsa, Rumba, Mambo, Cumbia, Samba, Flamenco

 och mycket mer." Inklusive en härligt galen ledare!

Av Christina - 24 november 2011 21:36


Jag gillar hösten, men just nu är det väldigt svårt att gå upp på morgnarna. Det är ju så mörkt.

-Kommer jag att kunna få något dagsljus idag? kan man undra. Tack och lov är jag rastvakt några gånger i veckan på skolan, så då vet jag att jag kommer ut i ljuset. Idag var det lite sol!


Jag tittade igenom några av sommarens bilder för att minnas ljuset. Här är vi och badar i Orsasjön en kväll på väg upp till fjällstugan.


Snart helg och första Advent! 

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Translation

Fotoutmaning

 

 

Instagram

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards