Alla inlägg under augusti 2012

Av Christina - 29 augusti 2012 17:06



Jag tog den,

chansen att få följa med på dotterns klassresa.

Chansen att få göra något annat, tänka lite nytt.  



 


På programmet stod båt- och friluftsliv.

Dottern utmanade verkligen sig själv genom att

gå höghöjdsbanan och sedan kasta sig ut i luften

i gungan på slutet. Jag utmanade mig själv genom att

börja tänka klart och ringa och tacka nej till ett lärarvik

som egentligen inte alls passar mig just nu.



    



Hoppas att du också kan njuta lite av de här sensommardagarna!



 






Av Christina - 25 augusti 2012 12:59



Jag är så glad över dagens solsken.

Nu ska det fikas och packas till

dotterns klassresa i skärgården,

dit jag har blivit medbjuden.



 

Av Christina - 23 augusti 2012 08:49

 


Just nu har jag fullt upp med skoljobb,

men jag ser fram emot en fotokurs i fjällen

om några veckor.


Inspireras av den fina naturen i fjällen

på denna sida: www.skarefjäll.se


 

Av Christina - 20 augusti 2012 21:48




Helgen var härlig med lite värme och ett fantastiskt trevligt

Midnattslopp. Vilken publik det var längs vägen! Både jag och

maken kom i mål på lite över en timme, men är nöjda med det

och vill absolut springa nästa år. 


I morse tog jag och barnen oss iväg till första skoldagen.

Barnen till sin skola och jag körde ut på landet (inte så långt

från ladan på bilden faktiskt) för att vikariera på en skola under en tid.


Jag önskar dig en bra vecka!





Av Christina - 18 augusti 2012 18:42


 

   


Dagen bjöd på galna franska

akrobater (La Meute) i den lokala parken.


Nu drar vi in till stan för att ta oss runt

Söder i årets upplaga av Midnattsloppet.


 


Av Christina - 17 augusti 2012 22:15


Jag var bara tvungen att ta mig in till

stan i onsdags för att se spektaklet "Voala",

rockmusik och akrobatik på Sthlms Kulturfestival.


Fantastiskt! De snurrar alltså

från en lyftkran i höjd med Operans tak.



       



Och vernissage från designkursen

som dottern har gått i veckan.



 

Av Christina - 15 augusti 2012 00:39

   



Jag är glad att jag har en vän som leder utmärkta

yogalektioner och som, liksom jag, håller på att starta eget.

Här är hennes hemsida igen: www.happydancing.se


Efter yogapass i Paviljongen på Resarö avrundade vi

kvällen med en kopp te hemma hos henne och passade

på att anmäla oss till en företagarkurs om skatter.


 

Av Christina - 12 augusti 2012 13:17



Nu är jag tillbaka på bloggen igen med hyfsat färska bilder.

Sen sist har min dotter hunnit fylla 12 år.

Vi firade dagen på Gröna Lund i härligt väder.


Och så har vi ju tillbringat en skön vecka i Funäsdalsfjällen. 




   

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Translation

Fotoutmaning

 

 

Instagram

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards