Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Christina - 22 oktober 2011 23:50

Klockan tio på förmiddagen åkte skottkärror och räfsor fram i vårt område. Det var dags för gemensam höststädning av våra allmänna ytor. Arbete, mingel, korvgrillning och fint i parken bakom vårt lilla hus.

Jag och dottern drabbades sen av härlig eftermiddagströtthet och låg och sov i dubbelsängen i någon timme.

Senare dags att åka till min faster och hennes familj. De flyttar från sin lägenhet efter 35 år. De allra flesta av deras tillhörigheter står nu i nya lägenheten och det som fanns kvar var till försäljning. Vi köpte tillsammans två äppeltavlor (målade av min fasters man), barnen tog med sig ett mikroskop och jag plockade med mig två trekiloshantlar, samt två fina gamla tygaskar. Sedan var det bara att sätta in pengar för sakerna på Läkare Utan Gränsers konto för akutinsatser på Afrikas horn.

Jag ska absolut ordna något liknande när vi flyttar nästa gång.

Av Christina - 22 oktober 2011 13:06

Omröstningen om favoritfikat är avgjord. Något med choklad i är vad de flesta vill ha till kaffet! Då vet jag vad jag ska bjuda på när ni kommer hem till mig. Håll utkik efter fler omröstningar.


    

Mat
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Translation

Fotoutmaning

 

 

Instagram

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards