Alla inlägg under juni 2012

Av Christina - 30 juni 2012 11:15


Samling av sand på lekterapin på

Astrid Lindgrens Barnsjukhus.




   

      

Av Christina - 29 juni 2012 21:22


I veckan var jag och dottern på diabetesmottagningen för att

gå igenom hennes värden. Då brukar vi passa på att

hälsa på hos lekterapin på sjukhuset. Det är alltid

kul att träffa personalen. De känner igen oss

och har alltid något mysigt pyssel på gång.

Just nu är det havstema.



 


 


 



På vägen hem blev det

sushi och glass



 


 



och ett tyg att sy en topp av.



 



Ha en skön kväll!


Av Christina - 28 juni 2012 22:49


 




Jag har fastnat framför teven ikväll. Två riktigt bra

filmer som jag av en händelse har fått se.

Först en fransk dokumentär om flyttfåglar.

Otroligt vacker och fängslande.


Sen "Vid himlens utkant", 

en väldigt dramatisk film som

utspelar sig i Tyskland och Turkiet.


Apropå flyttfåglarna -

den fina fågeln på fotot fick jag

för ett par år sedan när jag bytte

arbetsplats. Jag tog med den till mitt

nya ställe och glömde sen bort den.

När jag nu skulle ge mig av igen

och städade ur mina lådor,

så fann jag den.


Nu får den följa med ut

på nya äventyr.



Av Christina - 27 juni 2012 16:32


 


Då vet man att det är sommar,

när man plockar fram extranyckeln till

grannen och går in och vattnar blommorna.


Finns det något mer fridfullt än att vattna

blommor hos grannen?


Några andra sommarfavoriter är att

äta jordgubbar ofta, bada mycket

(helst i både pool och hav) och att

gå på ett utegympapass.


Har du några favoriter?







Av Christina - 26 juni 2012 23:45


Nu tänkte jag tipsa er om min kompis Malins

sommaryoga ute på Resarö.


Jag planerar att delta ett par gånger.

Kolla in den fina hemsidan

www.happydancing.se



  


Bilder från Malins hemsida.



Av Christina - 25 juni 2012 23:22


Vackrast i vår trädgård just nu.



   



Dagen har präglats av städning inne och regn ute.

Äntligen tog jag uti med de där kassarna

med papper och skolgrejor. De som har

stått där i 2-3 år.


Det hinns nog även med lite städning

av förråd och garage i sommar. En del

av de saker som sorteras ut ska jag försöka

sälja på loppis. Hellre det än att slänga direkt.


Glöm inte att lyssna på Sommar i P1!



 






Av Christina - 23 juni 2012 21:12



     


Så befann vi oss mitt ute i skogen utanför Sala igen.

Midsommar med vänner. God mat och musiktävlingar.

Det är alltid blodigt allvar. Vilken tur att jag kom ihåg att

Bob Dylan egentligen heter Robert Zimmerman.

Annars hade jag nog legat sömnlös.










 


 


 


 


Kvällspromenad i lupinlandskap,

mitt inne i den knakande växtligheten.


God helg!



Av Christina - 21 juni 2012 12:26




Nu är vårens skolarbete avslutat.

Vi utvärderade läsåret på härliga Bergendal.





      

 


 


   


   


 


     


Nu ska vi hämta upp dottern efter lägret, ta en stor glass

tillsammans och packa inför morgondagens färd till Wicansbo.


Glad midsommar!






 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Translation

Fotoutmaning

 

 

Instagram

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards