Alla inlägg under november 2011

Av Christina - 5 november 2011 08:45


Undrens tid är inte förbi! Idag ska jag följa med resten av familjen till Gamex Spelmässa.

Jag ska försöka ha öppna sinnen .....


 

Av Christina - 5 november 2011 00:29


Vi har satt upp vägglampetter på en vägg nära vårt matbord. Vid vår fredagsmiddag kändes det nästan som om vi satt i Robinsons Öråd. De sitter ju där med facklor runt sig. Vi plockade fram en kruka. Där låg en ihopknycklad lapp. På den stod det "MAMMA".


   

Jag åkte på middagsihopplocket och återförenades med min familj lagom till Idolomröstningen.

 
Av Christina - 4 november 2011 23:35


I eftermiddags var jag och dottern iväg till vår frisör, fick håret klippt och lockat.

Vi var några som diskuterade frisörpriser igår. Vår frisör tar 390 kr för tvätt, klipp och föning.

Ett helt okej pris tycker jag.


        

                              Interiör hos vår frisör.

Av Christina - 3 november 2011 22:45


Dottern sitter och läser i boken "Så blir du bäst på allt". Hon läser om hur man kan bli ett helgon:


- "Dö. Enligt Katolska kyrkan som bestämmer vem som får bli ett helgon, måste du tyvärr vara alldeles död innan det där med helgonskap kan bli aktuellt. Bara att vänta!

- En massa präster måste undersöka vad du har gjort i ditt liv och rapportera vad de hittar till påven.

- Påven skriver upp dig på en slags bubblarlista för blivande helgon. Nu ligger du bra till!

- Sist av allt måste du ha utfört minst två mirakel - när du fortfarande lever så klart! Ett mirakel måste bryta mot naturlagarna och man får absolut inte fuska! Det här är förstås lite klurigt, men är du bäst på allt borde det inte vara några problem!"

Av Christina - 3 november 2011 21:56


- Barn! Är det någon av er som vill hjälpa till med middagen idag?

- Nej tack!



Av Christina - 2 november 2011 14:55


Elevfritt i skolan. Jag och mina kollegor kör knytis med tända ljus till lunch. Jag har gjort en favorit:quinoasallad.


Quinoa är ett frö som växer vilt i Sydamerika och som finns i varianterna röd, vit och svart. Du kokar quinoan i buljong tillsammans med saffran. Tillsätt sedan strimlad fänkål (20-åringen i kassan frågar alltid vad det är, tycker att det ser ut som en säckpipa) och apelsin. Toppa med ruccola. Servera tillsammans med en god yogurt med lite flytande honung i.


                                               Smaklig spis!


                       
                              

  

                                 

Mat
Av Christina - 2 november 2011 07:15

Den 18 oktober skrev jag om fördomsfria 20-åringar. Jag kan efter gårdagens besök på den lokala stormarknaden ändra det till "gränslösa 20-åringar". Expediten (20-åringen) till medelålders dam:

- Tjena! Hur är läget?

- Jo, tack, bra! Själv då?

- Jo, för fan ....


Vän av ordning får verkligen hoppas att de kände varandra sedan tidigare.

Ha en mysig höstdag!


 

Av Christina - 1 november 2011 00:00


  November. Årets bottennapp enligt många. Enligt mig en helt okej månad då jag åker på spa och så fyller jag år. Ofta ganska behagligt väder och en lugn förväntan inför jul. Om du inte tycker att november är bäst, vilken månad är det då? Rösta gärna här till höger. Simma lugnt!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Translation

Fotoutmaning

 

 

Instagram

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards